Od dobitnika Oscara, Zlatnog lava, Srebrnog medvjeda, nagrada BAFTA i Guardianove nagrade za najbolju prozu:
Jonathan je engleski privatni istražitelj koji sa ženom i kćeri živi u neimenovanu suvremenom gradu čije se koordinate nalaze negdje na ugarskom dijelu nekadašnje Austro-Ugarske. Upravo u vrijeme u koje u tom gradu započinju socijalni nemiri, prosvjedi i val nasilja, on istražuje slučaj davno nestale djevojke i, proganjan bračnom i životnom krizom, polako se počinje gubiti u kolopletu kaosa, anarhije, onirizma i manirizma…
Roman Utopljeni poznatoga prozaika i još poznatijega scenarista i redatelja Neila Jordana izrazito je uspjela slitina različitih filmskih i književnih žanrova, tendencija i odlika. Nalik na filmove Šesto čulo, Vrtoglavica i Prozor u dvorište, ovo djelospaja noir, psihološki triler, horor, filmove detekcije, filmove proganjanja i misterij gubitka kontrole.
Nalik na esteticističke romane Mrtvi Bruges, Petrograd i Smrt u Veneciji, ovo je djelo u svojoj izvedbi pripadno prozama simbolizma, secesije, fin de sièclea. Sve je tu: maglovitost, mutnoća, koprena, somnambulizam, opijenost gradom, arhitekturom, ulicama i dvorištima, (barokna) glazba, atmosfera zalaska i propadanja, fantastika, odrazi i obrisi, simboli, lik društvenog autsajdera kojega nešto metafizičko progoni i nadilazi njegove spoznajne dosege…
Jordanov roman pisan je jednostavnim, preciznim i lijepim jezikom, ispunjen je sjajnim lirskim pasažima, sadrži zanimljivu priču kojoj ne škodi ni učinak déjà vua, nego podcrtava citatnost, a osobita su vrijednost filmični, brzi i živi dijalozi, oslobođeni okova navodnika. Ukratko: misterij, ali misterij dobro pisane književnosti.
„Jordanova vjera u jezik apsolutna je, kao i njegova vještina.”
– Irish Times
„Njegov filmski senzibilitet donosi očaravajuću prozu.”
– Sunday Times
„Njegovi dijalozi i karakterizacija sjaje.”
– Independent on Sunday
„Jordan je izvrstan u anatomiji ljubomore… Metafizički triler s nadnaravnim obratom u kojem je raspoloženje ono što je najupečatljivije… Evocirajući osjećaj odsutnosti i gubitka.”
– Times Literary Supplement